Koktajle

Koktajl ogórkowo-miętowy

Koktajl ogórkowo-miętowy

Składniki (na 2 porcje): – ogórek 1 sztuka (150g) – kiwi 2 sztuki (140g) – awokado 1 sztuka (120g) – sok z cytryny  2 łyżki – imbir  0,5 cm korzenia – mięta – kilka liści – *** woda do rozcieńczenia

Koktajl malinowy z mango i nasionami chia

Koktajl malinowy z mango i nasionami chia

Przepis na 1 porcję   Składniki: – 1 garść malin – ½ mango – 1 garść szpinaku – 1 łyżka nasiona chia – 1 mały kubeczek jogurtu naturalnego 2% tłuszczu

Shake mleczny z orzechami

Shake mleczny z orzechami

  Składniki: – 250 ml maślanki – garść wiśni mrożonych (ok. 80 g) – ½ banana (ok. 50 g) – 20 g orzechów nerkowca – 1 łyżka płatków migdałowych (ok. 10 g)

Beta-karotenowe smoothie

Beta-karotenowe smoothie

Składniki: – 200 g kefiru naturalnego – 200 ml/ filiżanka soku marchwiowego świeżego – 2 łodygi selera naciowego – 2 łyżki płatków owsianych – 1 garść świeżego szpinaku – 1 łyżeczka siemienia lnianego – kawałek imbiru (ok. 1 cm)

Kompot z suszonych owoców z imbirem i nutą pomarańczy

Kompot z suszonych owoców z imbirem i nutą pomarańczy

Składniki: – 150 g suszonych jabłek – 150 g suszonych gruszek – 150 g suszonych śliwek – 150 g suszonych moreli – 1 laska cynamonu – 5 goździków – 1 gwiazdka anyżu – 2 plasterki świeżego imbiru – 3 litry zimnej wody – sok wyciśnięty z 2 pomarańczy – sok wyciśnięty z 1 cytryny

Koktajl z selerem naciowym

Koktajl z selerem naciowym

  Składniki: – 3 gałązki selera naciowego (120 g) – 1 awokado (120 g) – 0,5 cm kawałek imbiru – 1 pomarańcza (ok. 300 g) – 120 ml jogurtu naturalnego

Pomarańczowy koktajl z kurkumą

Pomarańczowy koktajl z kurkumą

  Składniki: – 1 średnia marchew – ½ pomarańczy – ½ banana – 1 łyżka nasion chia – 1 łyżeczka kurkumy – 1 łyżeczka miodu

Koktajl ogórkowo-miętowy

Koktajl ogórkowo-miętowy

  Składniki: – 1 ogórek świeży (ok. 150 g) – 2 kiwi – 1 awokado – 1 łyżka soku z cytryny – ok. 0,5 cm korzenia imbiru – kilka liści mięty – woda do rozcieńczenia

Koktajl mleczno-owocowy

Koktajl mleczno-owocowy

  Składniki: – 200 ml mleka 1,5-2% – 100 g twarogu półtłustego – 2 łyżki płatków owsianych – 100 g owoców (najlepiej jagodowych) np. 50 g jagód, 50 g malin – 1 łyżeczka siemienia lnianego – cynamon lub kardamon