Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Czy reklama żywności może być edukacyjna?

Czy reklama żywności może być edukacyjna?

10 maja 2017     czas czytania < 1
Reklama może być wykorzystywana pozytywnie w nowoczesnej edukacji żywieniowej (przetwory mleczne, soki, woda, orzechy, produkty o obniżonej wartości kalorycznej, ryby, warzywa i owoce). W Polsce przeprowadzono pozytywnie odbierane edukacyjne kampanie reklamowe np. „Pij mleko będziesz wielki” czy „Ryba jest dobra na wszystko”.

Reklama produktów żywnościowych, ale tylko tych zalecanych, może wpływać pozytywnie na kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Wpływ reklamy żywności wydaje się nawet silniejszy niż wpływ rodziców.

Jabłka czy frytki?

W badaniu opublikowanym w Journal of Pediatrics dzieci w wieku od 3 do 8 lat podzielono na dwie grupy. W pierwszej dzieci oglądały kreskówki przerywane reklamami frytek, a w drugiej – krojonych jabłek. Następnie dzieci mogły wybrać kupon na frytki bądź jabłka. Połowę z nich rodzice zachęcali do wyboru zdrowszej opcji, a połowa wybierała bez wpływu rodziców. 71% dzieci, które oglądały reklamę frytek, a rodzice zachowywali się neutralnie, wybrało kupon na frytki. W grupie namawianej przez rodziców do zdrowszej opcji, frytki wybrało 55% dzieci. Wpływ rodziców po obejrzeniu reklamy miał jednak według badaczy mniejsze znaczenie, niż się spodziewali.

W grupie dzieci, które oglądały reklamę krojonych jabłek, tylko 46% wybrało kupon na frytki (czyli znacznie mniej niż w grupie poddanej reklamie frytek), a wśród tych, którym rodzice dodatkowo sugerowali wybór zdrowszej opcji, jedynie 33% wybrało frytki. Jak widać, dzieci są podatne na reklamę, a rodzice nie zawsze mają wpływ na ich wybory.

Badania wykazały, że wykorzystanie autorytetu ulubionej postaci z bajek czy kreskówek może pomóc w zachęcaniu dzieci do jedzenia niektórych produktów lub próbowania nowych smaków i można je wykorzystać w edukacyjnym przekazie pozytywnym. Świadomość, że podziwiane osoby jedzą zdrowo, sprawia, że dziecko chce też tak zrobić. Wiedza o korzystnej dla zdrowia żywności przekazywana w tradycyjny sposób, np. poprzez komunikaty „sałatka jest dobra dla twojego zdrowia”, nie wpływała na późniejsze wybory dzieci.

Dowiedz się więcej: Jak zachęcać małe dzieci do spożywania warzyw i nowych potraw

0 komentarzy

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Czy reklama żywności może być edukacyjna?

To może Cię zainteresować