Dział

Młodzież

W sekcji znajdziesz informacje o tym, jak …

Zaburzenia odżywiania – jak rozmawiać o pierwszych objawach z własnym dzieckiem?

Zaburzenia odżywiania – jak rozmawiać o pierwszych objawach z własnym dzieckiem?

Zaburzenia odżywiania to poważny problem dotykający młodzież. Szacuje się, że anoreksja wykazuje się największym wskaźnikiem śmiertelności ze wszystkich chorób natury psychicznej. Problem zaburzeń odżywiania stał się tak istotny, że był jednym z kluczowych zagadnień omawianych podczas IV Narodowego Kongresu Żywieniowego.

czytaj dalej
Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży

Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży

Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia wraz z 10 zasadami i komentarzami jest prostym, krótkim i zwięzłym sposobem przedstawienia zasad prawidłowego żywienia i najważniejszych elementów stylu życia, których realizacja daje szanse na prawidłowy rozwój, sprawność intelektualną i fizyczną oraz długie życie w zdrowiu.

czytaj dalej
Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży – co nowego?

Piramida Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci i Młodzieży – co nowego?

Wraz z postępem cywilizacyjnym nasz styl życia – dorosłych, dzieci, młodzieży zmienia się – niestety nie zawsze na lepsze, co ma swoje konsekwencje również w odniesieniu do zdrowia. Stąd też wiedza o żywieniu człowieka i czynnikach związanych ze stylem życia, które wpływają na nasze zdrowie, także podlega ciągłym zmianom.

czytaj dalej
Jaki powinien być poziom aktywności fizycznej dzieci i młodzieży szkolnej?

Jaki powinien być poziom aktywności fizycznej dzieci i młodzieży szkolnej?

Czy bierność fizyczna dzieci i młodzieży może mieć negatywne konsekwencje? Czy są jakiekolwiek wytyczne dotyczące zalecanego poziomu aktywności ruchowej dzieci? Eksperci nie mają wątpliwości, ruch jest kluczowym czynnikiem warunkującym prawidłowość procesów rozwojowych oraz zmniejszającym ryzyko rozwoju poważnych schorzeń w wieku dorosłym. Obecnie obowiązują w Polsce międzynarodowe rekomendacje dotyczące zalecanych poziomów aktywności fizycznej dla osób w każdej grupie wieku, w tym szczególnie dla dzieci i młodzieży.

czytaj dalej
Jak zachęcić dziecko do ruchu?

Jak zachęcić dziecko do ruchu?

Aktywność ruchowa dzieci wpływa na ich stan zdrowia aktualnie ale i w przyszłości. Obserwowane u małych dzieci zamiłowanie do wszelkich sportów, u nastolatków zwykle zmienia się w niechęć do ruchu i aktywności fizycznej. W jaki sposób zachęcić dzieci, nastolatki i młodzież do aktywnego sposobu spędzenia czasu wolnego? Co zrobić, aby dziewczęta i chłopcy polubili sport?

czytaj dalej
Stan odżywienia dzieci i młodzieży szkolnej w Polsce – problem otyłości.

Stan odżywienia dzieci i młodzieży szkolnej w Polsce – problem otyłości.

W Polsce występuje stała tendencja wzrostowa częstości występowania nadwagi i otyłości u dzieci i młodzieży. Najważniejsze czynniki ryzyka rozwoju otyłości to niewłaściwe żywienie i brak aktywności fizycznej. Wśród najważniejszych czynników żywieniowych wymienia się zbyt wysokie spożycie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, cukrów prostych i soli. Szacuje się także, że tylko około 30% dzieci i młodzieży uprawia aktywne formy ruchu.

czytaj dalej
Zasady prawidłowego żywienia dla młodzieży

Zasady prawidłowego żywienia dla młodzieży

Najważniejsza zasada dotycząca żywienia, którą musisz zapamiętać: „To co jesz, ma wpływ na Twoje zdrowie”. Twój organizm potrzebuje szeregu składników do prawidłowego funkcjonowania. Możesz je dostarczyć z dietą. Słowo to jednak nie oznacza tu odchudzania, lecz odpowiednio zbilansowany jadłospis. Pamiętaj, że w Twoim wieku nie powinno się odchudzać. Jeśli już jest ku temu konkretna przesłanka, trzeba to skonsultować z lekarzem i być pod opieką dietetyka.

czytaj dalej
Szkodliwa energia, czyli dlaczego napoje energetyzujące nie są dla dzieci

Szkodliwa energia, czyli dlaczego napoje energetyzujące nie są dla dzieci

Drodzy Rodzice, napoje energetyzujące są produktami przeznaczonymi dla osób dorosłych i nie powinny być spożywane przez dzieci, ponieważ zawierają składniki, które przyjmowane w dużych ilościach, zwłaszcza przez osoby o małej masie ciała (jak dzieci), mogą doprowadzić do przekroczenia dawek, przy których obserwuje się efekty toksyczne.

czytaj dalej
Pełnowartościowy obiad

Pełnowartościowy obiad

Obiad – wiadomo, że trzeba go zjeść! To bardzo ważny posiłek, który w ciągu codziennego natłoku zajęć pozwala „naładować baterie”. Dostarcza wielu ważnych składników odżywczych, w tym energii do działania, więc – jeśli nie chcesz w ciągu dnia czuć się coraz bardziej zmęczony i opadać z sił – jedz pełnowartościowy obiad!

czytaj dalej