Desery

Ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe

Składniki: – 4 jajka – 1½ szklanki startej na małych oczkach marchwi (150 g) – 1 średnie jabłko – po 1 szklance mąki razowej i pszennej – 2 łyżeczki proszku do pieczenia – 1 łyżeczka sody oczyszczonej – 1 łyżeczka cynamonu – 1 łyżeczka cukru wanilinowego lub pół laski wanilii – ¾ filiżanki oleju rzepakowego (100 g) – ½ filiżanki cukru trzcinowego i 2 łyżki miodu – po 2 łyżki suszonej żurawiny i orzechów włoskich – szczypta soli

Ciastka fasolowo-czekoladowe

Ciastka fasolowo-czekoladowe

Składniki: – 1 puszka czerwonej fasoli (bez zalewy) – 3 łyżki miodu – 2 łyżki oleju rzepakowego – 2 łyżki mleka 2% – 2 łyżki kakao – 1 łyżka mielonego siemienia lnianego – ½ łyżeczki proszku do pieczenia – 1/3 tabliczki gorzkiej czekolady

Mocno czekoladowe babeczki fasolowe

Mocno czekoladowe babeczki fasolowe

  Składniki: – 1 puszka czerwonej fasoli – 1 dojrzały banan – 2 jajka – 1 ½ łyżki oleju rzepakowego – 2 łyżki kakao – 1 łyżeczka proszku do pieczenia – ½ tabliczki gorzkiej czekolady

Ciasteczka owsiane z suszonymi owocami

Ciasteczka owsiane z suszonymi owocami

Składniki: – 1 szklanka płatków owsianych – 2 płaskie łyżki mielonego siemienia lnianego – 1 łyżka nasion siemienia lnianego – 1 jajko – 1 średni banan – 1 łyżeczka oleju rzepakowego – 3 suszone figi – po 2 łyżki jagód goji i suszonej żurawiny – 4 suszone daktyle – 1 łyżeczka nasion słonecznika – 1 łyżeczka miodu naturalnego – ½ łyżeczki cynamonu

Świąteczny makowiec bez mąki i cukru

Świąteczny makowiec bez mąki i cukru

Składniki: – 400 g suchego maku – 4 średnie jabłka – 2 jajka – 2 łyżeczki proszku do pieczenia – 4 łyżki oleju rzepakowego – 2 łyżki miodu – 3 łyżki nasion chia – 3 łyżki rodzynek – ½ szklanki drobno posiekanych orzechów np. włoskich

Ciasteczka owsiane z cynamonem i orzechami

Ciasteczka owsiane z cynamonem i orzechami

  Składniki: – ¾ szklanki (100 g) płatków owsianych górskich – 2 średnie jabłka – 1 jajko – 1 łyżeczka miodu (jeśli jabłka są mocno dojrzałe, może być bez) – 2 łyżeczki cynamonu – 1 łyżka oleju rzepakowego – 2 łyżki rodzynek (20 g) lub suszonej żurawiny – 2 łyżki orzechów np. laskowych (20 g)

Dyniowo-czekoladowe babeczki z mąki orkiszowej

Dyniowo-czekoladowe babeczki z mąki orkiszowej

  Składniki: – 1 szklanka mąki orkiszowej – ok. 250 g dyni – 2 czubate łyżki kakao – 2 jajka – 10 łyżek oleju rzepakowego – 1 łyżeczka proszku do pieczenia – garść mrożonych owoców (możesz wybrać dowolne: truskawki, wiśnie, porzeczki, jagody) dodatki: wiórki kokosowe/płatki migdałowe

Chlebek bananowy

Chlebek bananowy

Składniki: – 2 jajka – 3 łyżki miodu – 4 łyżki kremu orzechowego – 2 średnie banany – 1 ½ szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej – 1 łyżeczka proszku do pieczenia – 1 łyżeczka sody oczyszczonej – 2 łyżki nasion chia – 2 łyżki nasion lnu – szczypta soli

Ciasto z kaszy jaglanej

Ciasto z kaszy jaglanej

  Składniki: – 200 g suchej kaszy jaglanej  – 2 szklanki mleka krowiego (lub roślinnego) – 200 g wiórków kokosowych Polewa: – 2 tabliczki czekolady z zawartością kakao min. 75% – 2 łyżki mleka

Czekoladowo-bananowy budyń jaglany z musem truskawkowym

Czekoladowo-bananowy budyń jaglany z musem truskawkowym

  Składniki: – ½ szklanki kaszy jaglanej – 1½  szklanki mleka – ½ szklanki wody – 12 daktyli – 1 kopiasta łyżka kakao – 1 dojrzały banan – 200 g truskawek (świeże lub mrożone) – 1 kostka gorzkiej czekolady