Dział

Zasady zdrowego żywienia

W sekcji znajdziesz informacje o tym, jak …

Mięso, ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja w żywieniu dzieci i młodzieży. Praktyczne wskazówki

Mięso, ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja w żywieniu dzieci i młodzieży. Praktyczne wskazówki

Produkty z tej grupy są źródłem pełnowartościowego białka – bardzo ważnego składnika dla rosnącego młodego organizmu. Białko mięsa, ryb i jaj charakteryzuje się szczególne dużą wartością odżywczą. Białko stanowi strukturę tkanek ustrojowych i wielu związków czynnych, dzięki czemu pełni w organizmie ważne funkcje. Produkty z tej grupy są źródłem witamin z grupy B (zwłaszcza B1, PP, B12) a także żelaza i cynku. W diecie dzieci i młodzieży należy wybierać chude mięso  oraz ograniczać produkty mięsne przetworzone.

czytaj dalej
Regularne spożywanie posiłków – ważny element żywienia dzieci i młodzieży. Praktyczne wskazówki.

Regularne spożywanie posiłków – ważny element żywienia dzieci i młodzieży. Praktyczne wskazówki.

Dzieci i młodzież powinny jeść posiłki o stałych porach dnia. Zapewnia to lepszy metabolizm i optymalne wykorzystanie składników odżywczych. Regularne żywienie sprzyja prawidłowej sprawności umysłowej i fizycznej organizmu. Szczególnie ważne jest prawidłowo skomponowane pod względem odżywczym pierwsze śniadanie, które jest niezbędne do właściwego rozwoju organizmu.

czytaj dalej
Sól w żywieniu dzieci i młodzieży. Praktyczne wskazówki

Sól w żywieniu dzieci i młodzieży. Praktyczne wskazówki

Spożycie sodu (sól jest jednym z największych źródeł tego składnika w diecie) w Polsce przekracza zalecane normy. Konsekwencją nadmiernego spożycia sodu może być nadciśnienie tętnicze, a także zwiększone ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu, osteoporozy czy raka żołądka. Nawyki żywieniowe kształtują się od najmłodszych lat, zatem nie przyzwyczajajmy dzieci do słonych potraw, usuńmy solniczkę ze stołu i nie dosalajmy potraw. Unikajmy słonych przekąsek i produktów typu fast food.

czytaj dalej