Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | test
Wyszukiwarka
Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | test

ABC Żywienia

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | test

Zasady zdrowego żywienia cze 12, 2024

Dieta roślinna – zalecenia żywieniowe

Dieta roślinna (wegańska) to sposób żywienia polegający na eliminacji produktów pochodzenia zwierzęcego: mięsa, ryb, mleka i produktów mlecznych, jaj i miodu oraz pozyskiwanych z nich wyrobów. Prawidłowo zbilansowana dieta roślinna jest bezpieczna na każdym etapie życia, należy jednak dostosować ją do indywidualnych potrzeb wynikających m.in. z aktualnego stanu zdrowia - choroby czy stanu fizjologicznego (ciąża, laktacja). W tym celu warto zgłosić się do dietetyka.

0

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Jadłospis - konieczność czy dodatek w zmianie nawyków żywieniowych?

Zasady zdrowego żywienia cze 4, 2024

Jadłospis – konieczność czy dodatek w zmianie nawyków żywieniowych?

Dla wielu osób współpraca z dietetykiem kojarzy się z koniecznością ścisłego stosowania ułożonego jadłospisu. Fakt - indywidualnie opracowany plan żywieniowy może być pomocnym narzędziem w zmianie nawyków żywieniowych, ale czy niezbędnym? Tymczasem skuteczna współpraca z dietetykiem powinna opierać się przede wszystkim na edukacji żywieniowej, czyli m.in. nauce samodzielnego komponowania posiłków.

0

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Tłuszcze część 2. Dieta wegetariańska

Zasady zdrowego żywienia maj 20, 2024

Tłuszcze część 2. Dieta wegetariańska

Stosowanie diety wegetariańskiej wiąże się z szeregiem korzyści zdrowotnych m.in. obniżeniem ryzyka sercowo-naczyniowego, zachorowania na cukrzycę typu 2 i wystąpienia otyłości. Jednak jak każda dieta eliminacyjna, dieta wegetariańska obarczona jest ryzykiem wystąpienia niedoborów pokarmowych. Wśród najczęściej wymienianych są niedobory witaminy B12, wapnia, żelaza, ale też kwasów omega-3. Jak zadbać o prawidłową podaż poszczególnych kwasów tłuszczowych na diecie wegetariańskiej?

0

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Adaptogeny - czym są i czy warto je stosować?

Zasady zdrowego żywienia kwi 29, 2024

Adaptogeny – czym są i czy warto je stosować?

Od starożytności ludzie poszukują naturalnych metod poprawy zdrowia i wydolności organizmu. W chińskiej tradycji ziołolecznictwa, takiej jak tradycyjna medycyna chińska (TCM) i ajurweda zidentyfikowano wiele roślin mających zdolność do przywracania równowagi w organizmie i wzmacniania jego naturalnych mechanizmów obronnych. Czy stosowanie takich substancji jest bezpieczne? Jakie są korzyści z ich stosowania?

0

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Tłuszcze – część 1. Czym są, dlaczego są potrzebne i gdzie je znaleźć

Zasady zdrowego żywienia mar 26, 2024

Tłuszcze – część 1. Czym są, dlaczego są potrzebne i gdzie je znaleźć

Tłuszcz to jeden z najbardziej kontrowersyjnych składników pokarmowych. Przez wielu spożywany w nadmiarze, przez innych skrzętnie eliminowany z diety. Jak zwykle bywa, skrajne rozwiązania niewiele mają wspólnego ze zdrowiem. Zarówno nadmiar, jak i eliminacja tłuszczu będą na wiele sposobów niekorzystne i mogą negatywnie odbić się na samopoczuciu i… smaku przygotowywanych potraw.

0

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Jak wspomóc zwiększenie masy ciała – suplementacja FSMP

Zasady zdrowego żywienia lut 26, 2024

Jak wspomóc zwiększenie masy ciała – suplementacja FSMP

Trudność ze zwiększeniem masy ciała może dotyczyć zarówno osób zdrowych, jak i chorych. Szczególnie niebezpieczna jest niezamierzona utrata masy ciała, która może wynikać z choroby lub być konsekwencją leczenia, a także gdy pomimo starań nie uzyskujemy efektu wzrostu masy ciała W takich przypadkach ważna jest ocena stanu odżywienia oraz konsultacja dietetyczna.

0

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej | Jak zdrowo zwiększyć masę ciała?

Zasady zdrowego żywienia lut 15, 2024

Jak zdrowo zwiększyć masę ciała?

W populacji polskiej problem zbyt niskiej masy ciała nie jest tak powszechny, jak problem nadwagi i otyłości. Warto jednak wiedzieć, że zarówno niedobór, jak i nadmiar masy ciała może wiązać się z pewnymi zagrożeniami zdrowotnymi. Zbyt niska masa ciała jest stanem niekorzystnym dla zdrowia i wymaga wdrożenia odpowiedniego postępowania dietetycznego. Należy także zasięgnąć porady lekarskiej, a jeśli stan zdrowia psychicznego tego wymaga, skorzystać z pomocy psychologicznej. Z tego artykułu dowiesz się, jak zwiększyć masę ciała dzięki zastosowaniu prawidłowo zbilansowanej diety.

0