ABC Żywienia

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Zasady zdrowego żywienia sie 12, 2022

Sezonowe warzywa i owoce – lato

Warzywa i owoce należą do produktów sezonowych czyli takich, które występują w określonych miesiącach roku. W teorii odżywiania sezonowego najważniejsze jest, aby spożywać je w ich naturalnym okresie występowania. Sięgając po warzywa i owoce sezonowe możemy wykorzystać ich najwyższe walory odżywcze, a także smakowe i zapachowe. Lato to okres dużej różnorodności plonów natury. Warto więc wykorzystać ten czas sięgając po te warzywa i owoce, które lubimy najbardziej.

0

Praktyczne porady, Psychodietetyka, Skuteczne odchudzanie lip 27, 2022

Dieta na wakacjach – jak powinna wyglądać, by uniknąć wyrzutów sumienia i dodatkowych kilogramów?

Spędzając wakacje nad polskim morzem, w górach lub za granicą, normalne jest, że mamy chęć spróbować lokalnych przysmaków. Latem mamy większą ochotę na lody, gofry z bitą śmietaną czy smażoną rybę z frytkami. Takie posiłki wpisują się w klimat wakacji. Jednak nie do końca w kanon zdrowej diety, zwłaszcza gdy są spożywane często i w dużych ilościach. Jak zatem podejść do kwestii żywienia na wakacjach?

0

Psychodietetyka lip 19, 2022

Jak błędne przekonania na temat diety niszczą nasze relacje z jedzeniem?

Większość spraw, o które się martwimy, pojawiających się w naszej głowie, często okazuje się nieprawdziwa i niezgodna z faktami. Powielanie niekorzystnych schematów, negatywnych scenariuszy, czy podejście zero-jedynkowe „proponowane” przez ludzki mózg może doprowadzić do negatywnego postrzegania siebie, swoich możliwości i swojego ciała. Jak zatem pułapki błędnego myślenia na temat odchudzania mogą ograniczać nasze możliwości zmiany nawyków żywieniowych?

0

Zasady zdrowego żywienia mar 25, 2022

RAPORT: Analiza potencjalnego zagrożenia zdrowia konsumentów wynikającego z obecności pozostałości pestycydów w żywności dostępnej na polskim rynku w roku 2019

Eksperci z Zakładu Toksykologii i Oceny Ryzyka Zdrowotnego Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – PIB, opracowali raport zawierający wyniki analizy potencjalnego zagrożenia zdrowia konsumentów, wynikającego z obecności pozostałości pestycydów w żywności dostępnej na polskim rynku w roku 2019. Zachęcamy do zapoznania się z publikacją.

0

Zasady zdrowego żywienia lut 28, 2022

Uważne jedzenie – teoria i praktyka

W natłoku codziennych obowiązków, pędzie życia i stresie, spokojne spożywanie posiłków często schodzi na dalszy plan. Nie zastanawiamy się nad tym, jakie produkty wybieramy, ile oraz w jaki sposób jemy. Zmieniając swój sposób odżywiania na zdrowszy, poza edukacją na temat m.in. doboru produktów spożywanych w diecie, warto również poświęcić czas na naukę świadomego, uważnego jedzenia.

0

Zasady zdrowego żywienia lut 17, 2022

Dieta dla zabieganych – jak zorganizować posiłki, praktyczne porady

W natłoku codziennych obowiązków przygotowywanie posiłków schodzi na dalszy plan. W efekcie żywienie często staje się nieregularne, oparte na niskiej jakości potrawach, które wydają się być najwygodniejszym rozwiązaniem. Wiele osób uważa, że nie ma czasu na zdrowe żywienie. Wdrażając zmiany w diecie przekonują się jednak, że jest to tak na prawdę łatwiejsze i zdecydowanie poprawiające samopoczucie, gdy wiemy co jemy i co mamy na talerzu. Z artykułu dowiesz się od czego zacząć i jak zaplanować swój jadłospis.

0

Choroby układu krążenia, Zasady zdrowego żywienia lut 15, 2022

Cholesterol a dieta

Wysoki poziom cholesterolu we krwi jest poważnym problemem ponieważ zwiększa ryzyko zawału serca lub udaru mózgu. Przy zbyt dużym poziomie cholesterolu we krwi warto zadbać o odpowiednią dietę. Spożywanie mniej tłustego mięsa i jego przetworów, tłustych serów a więcej warzyw, owoców, nasion roślin strączkowych i pełnoziarnistych produktów zbożowych oraz zamiana tłuszczów zwierzęcych na roślinne może obniżyć całkowity cholesterol nawet o 25% lub więcej.

0