ABC Żywienia

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Co kryje etykieta gru 29, 2022

Wartość energetyczna i zawartość wybranych składników odżywczych w słodyczach bez i z dodatkiem cukrów.

Słodycze są grupą żywności, której spożycie, z punktu widzenia żywieniowego, należy ograniczać. Produkty te charakteryzują się wysoką wartością energetyczną, wysoką zawartością cukrów a wiele z nich zawiera także znaczne ilości tłuszczu.

0

Co kryje etykieta gru 23, 2022

Jak wybierać gotowe roślinne zamienniki mięsa w sklepie?

Wraz ze zwiększającą się popularnością diet wegetariańskich, a tym samym rosnącym tempem życia, w sklepach dostępnych jest coraz więcej produktów roślinnych gotowych do spożycia. Na sklepowych półkach możemy zaobserwować większą ilość roślinnych zamienników mięsa, takich jak np.: burgery, wędliny, parówki czy kotlety. Czy te produkty mogą być elementem zbilansowanych posiłków?

0

ABC Żywienia, Bez kategorii, Zasady zdrowego żywienia gru 20, 2022

Szkolenia w zakresie zasad zdrowego żywienia i aktywności fizycznej dla grup zawodowych zaangażowanych w działania na rzecz walki z nadwagą i otyłością

NIZP PZH – Państwowy Instytut Badawczy w ramach realizacji Narodowego Programu Zdrowia zakończył drugi etap pięcioletniego projektu "Szkolenia w zakresie zasad zdrowego żywienia i aktywności fizycznej dla grup zawodowych zaangażowanych w działania na rzecz walki z nadwagą i otyłością." Jego celem jest dostarczenie rozległej wiedzy grupom zawodowym zaangażowanym w działania na rzecz walki z nadwagą i otyłością w zakresie promowania zasad zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

0

Zasady zdrowego żywienia gru 20, 2022

Jak przeżyć święta bez wyrzutów sumienia?

Święta Bożego Narodzenia są kulminacyjnym momentem każdego roku. Wyczekują na nie dzieci, skuszone wizją gwiazdkowych prezentów, a także dorośli, chcący odpocząć i spędzić czas z najbliższymi. Dlaczego więc wiele osób odczuwa niepokój, myśląc o zbliżającym się świętowaniu? Odpowiedzią może być trwanie w błędnym przekonaniu, że celebracja musi zakończyć się zwiększeniem masy ciała, wyrzutami sumienia i – w efekcie – koniecznością wprowadzenia ograniczeń w jedzeniu.

0

Zasady zdrowego żywienia gru 8, 2022

Pozostałości pestycydów w owocach i warzywach – fakty i mity

Owoce i warzywa są podstawowym źródłem wielu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników, w tym witamin, minerałów, antyoksydantów oraz błonnika. Wyprodukowanie odpowiedniej ilości żywności dla 8 miliardów ludzi bez stosowania środków ochrony roślin wydaje się aktualnie niemożliwe. Środki ochrony roślin m.in. zabezpieczają uprawy przed działaniem patogenów (w tym po zbiorze) i zwiększają wydajność plonowania.

0

Zasady zdrowego żywienia gru 8, 2022

Moc kolorów i rodzajów warzyw i owoców

Im bardziej kolorowo na talerzu, tym zdrowiej. Każdy kolor, ale i rodzaj warzyw i owoców niesie ze sobą inne składniki. Są to witaminy, składniki mineralne, błonnik oraz związki występujące w żywności pochodzenia roślinnego określane jako fitoskładniki. Istnieje co najmniej 5000 znanych fitoskładników, a prawdopodobnie jest ich znacznie więcej. Jak więc kolory i rodzaje warzyw i owoców wpływają na nasz organizm i ogólny stan zdrowia?

0

Zasady zdrowego żywienia lis 24, 2022

„Modny” mikroskładnik? Cynk

Cynk (Zn) jest mikroskładnikiem, który reguluje pracę układu immunologicznego, nerwowego, pokarmowego i rozrodczego oraz wpływa na prawidłową strukturę włosów, skóry i paznokci. Jakie są jego źródła pokarmowe? Czym może grozić niedobór i jak się on objawia? Czy konieczna jest suplementacja? U kogo prawidłowe spożycie cynku odgrywa szczególnie ważną rolę?

0

Zasady zdrowego żywienia lis 16, 2022

Cz.1 – Węglowodany. Nie takie straszne jak je malują

Chwytliwe nagłówki w gazetach i mediach społecznościowych na temat węglowodanów (cukrów) w dużej mierze nie pozostawiają na nich “suchej nitki”. “Pieczywo tuczy!”, “Uważaj na makaron!” czy “Sprawdź, które węglowodany musisz wyeliminować z die-ty, by schudnąć!” - to jedne z wielu haseł, które zamiast pomóc nam zrozumieć, na czym powinny polegać właściwe wybory żywieniowe, zakłócają właściwą relację między człowiekiem, a jedzeniem. Węglowodany nie są wcale takie straszne, jaką mają opinię, a co najważniejsze - są nam potrzebne do życia.

0