ABC Żywienia

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Twój tytuł idzie tutaj

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Dieta MIND to połączenie DASH i śródziemnomorskiej

ABC Żywienia, Choroby neurodegeneracyjne, Zasady zdrowego żywienia Lip 23, 2021

Dieta zmniejszająca ryzyko demencji

Zdrowa dieta może pomóc chronić Twoje serce. Czy wiesz, że wybór odpowiedniej diety może również pomóc zmniejszyć ryzyko demencji? Ten sam system naczyń krwionośnych, który pomaga w krążeniu krwi i pracy serca, zaopatruje również mózg. Kiedy naczynia krwionośne ulegną zwężeniu na skutek blaszki miażdżycowej albo gdy ciśnienie krwi wzrasta zbyt wysoko, jest to tak samo szkodliwe dla mózgu, jak i dla serca. Jakie zatem produkty możesz uwzględnić w diecie, aby poprawić funkcjonowanie swojego mózgu?

0

ABC Żywienia, Zasady zdrowego żywienia Maj 25, 2021

Zdrowe lody na lato

Lody to obok soczystych owoców i dojrzałych warzyw  -  jeden z głównych żywieniowych synonimów lata. Różnorodność zarówno sezonowych jak i lokalnych produktów roślinnych, które możemy wykorzystać do zdrowych letnich deserów, pozwala o tej porze roku cieszyć się pełnią smaku, zapachu, koloru ale także, co jest istotne z dietetycznego punktu widzenia -  ich wysoką wartością odżywczą.

0

ABC Żywienia, Choroba a dieta, Inne, Zasady zdrowego żywienia lt. 1, 2021

Witamina D a COVID-19. Aktualny stan wiedzy

W dobie pandemii koronawirusa - SARS-CoV-2 (Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus type 2) i dużej zachorowalności na COVID-19 (CoronaVirus Disease – 2019) poszukuje się czynników, w tym dietetycznych, które mogą wspierać funkcje odpornościowe organizmu. Jednym z takich składników, określanych w języku angielskim jako „immuno-nutrients” jest witamina D, budząca powszechne zainteresowanie od wielu lat, a tym bardziej obecnie.

0

ABC Żywienia, Zasady zdrowego żywienia Gru 8, 2020

Nadmierne spożycie soli, cukru i tłuszczu zagraża zdrowiu

Nieprawidłowe żywienie polegające na nadmiernym spożyciu kalorii i/lub nieprawidłowym składzie diety zwiększa ryzyko przewlekłych chorób niezakaźnych, w tym głównie otyłości, chorób układu krążenia, cukrzycy i nowotworów. Do składników diety, które spożywane w nadmiarze w dużym stopniu przyczyniają się do występowania tych chorób zaliczany jest tłuszcz, cukier i sól.

0

ABC Żywienia, Zasady zdrowego żywienia Gru 8, 2020

Co oznacza „dobry stan odżywienia”?

Stan odżywienia, to końcowy efekt wszystkiego co spożywamy i w jaki sposób nasz organizm wykorzystuje około 70 składników odżywczych, zawartych w produktach spożywczych. Oprócz energii, składników mineralnych i witamin, żywność może zawierać wiele innych nieodżywczych a biologicznie aktywnych składników oraz czego się wystrzegamy, składników antyodżywczych lub wręcz szkodliwych dla zdrowia. Wszystkie wymienione a zawarte w żywności składniki mogą wywoływać w organizmie człowieka zarówno pozytywne jak i negatywne skutki. Sprawia to, że ostateczny wynik w postaci stanu odżywienia organizmu człowieka i jego ocena nie jest sprawą prostą.

0

ABC Żywienia, Zasady zdrowego żywienia Gru 3, 2020

Normy żywienia 2020

Eksperci Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny znowelizowali normy żywienia dla populacji Polski. Prace związane z nowelizacją norm realizowane były w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Zachęcamy do zapoznania się z tą publikacją i sprawdzenia jakie jest, według najnowszej wiedzy, zapotrzebowanie na energię i składniki odżywcze oraz od czego zależy.

0

ABC Żywienia, Zasady zdrowego żywienia wrz. 23, 2020

Dieta wegetariańska i wegańska – gdzie szukać składników niedoborowych

Diety roślinne zyskują w ostatnim czasie w Polsce coraz większą popularność, a ich pozytywny wpływ na zdrowie jest niezaprzeczalny. Należy jednak pamiętać, aby przygotowując posiłki bazujące na produktach roślinnych zwrócić uwagę na odpowiednią podaż składników odżywczych w całodziennej diecie.

0