Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Regulamin CDO

Regulamin korzystania z konsultacji Centrum Dietetycznego Online Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej

[wersja obowiązująca od 08.05.2025 r.]

 

Usługodawca

  1. Usługodawcą jest Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy (NIZP PZH – PIB) z siedzibą w Warszawie przy ul. Chocimskiej 24, 00-791 Warszawa, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS: 0000069210, posiadający NIP: 5250008732, REGON: 000288461 (dalej: „Usługodawca”). Kontakt z Usługodawcą jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej: cdo@pzh.gov.pl. 

Przedmiot Usługi

  1. Przedmiotem usługi jest udostępnienie na rzecz usługobiorcy (dalej „Użytkownik”) Konta na platformie internetowej CDO pod adresem https://cdo.pzh.gov.pl/ oraz udzielanie za jej pośrednictwem Konsultacji przez specjalistów z zakresu dietetyki, psychodietetyki oraz aktywności fizycznej (dalej „Konsultant”).
  2. Przez Konsultację, o której mowa w ust. 2, rozumie się poradę edukacyjną z zakresu dietetyki, psychodietetyki bądź aktywności fizycznej.
  3. Zawarcie umowy na świadczenie usług opisanych w punkcie 2 Regulaminu, dalej zwanych „Usługami” lub „Konsultacjami” następuje z chwilą zarejestrowania i aktywowania Konta przez Użytkownika, po zaakceptowaniu przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu oraz udzieleniu zgód niezbędnych dla prawidłowej realizacji usług. Aktywacja Konta następuje po kliknięciu przez Użytkownika w link aktywacyjny przesłany na adres poczty elektronicznej, podany przez Użytkownika podczas rejestracji. 

Zakres i warunki Usługi

  1. Przedmiotem Usług są porady edukacyjne z zakresu dietetyki, psychodietetyki oraz aktywności fizycznej, przy czym porady na temat zalecanego sposobu żywienia i stylu życia oraz ich wpływu na zdrowie udzielane są w oparciu o informacje deklaratywne, przekazane podczas Konsultacji przez Użytkownika dotyczące jego stanu zdrowia.
  2. Użytkownikiem może być osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat oraz posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Osoba, która nie ukończyła 18 roku życia lub nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych może uczestniczyć w Konsultacji dietetycznej rodzinnej wyłącznie w obecności jej przedstawiciela ustawowego.
  3. Użytkowanie Konta oraz Konsultacje świadczone za pośrednictwem platformy CDO są bezpłatne. Konsultacje udzielane są w języku polskim.
  4. Konsultacje udzielane są za pośrednictwem platformy https://cdo.pzh.gov.pl w trybie online przez Internet, poprzez połączenie audio-video lub audio. Podczas Konsultacji czat jest wyłącznie narzędziem pomocniczym.
  5. Konsultacja może być Indywidualna lub Rodzinna. Konsultacja Indywidualna może być realizowana z zakresu dietetyki, psychodietetyki lub dotyczyć aktywności fizycznej. Konsultacja Rodzinna może być realizowana wyłącznie z zakresu dietetyki.
  6. Konsultacja Indywidualna dotyczy wyłącznie Użytkownika (rozmówcy) posiadającego Konto.
  7. Konsultacja Rodzinna obejmuje co najmniej dwie osoby, Użytkownika oraz członka jego rodziny zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym, które mają wspólny cel żywieniowy oraz uczestniczą w Konsultacji za indywidualną zgodą każdej z nich. Zgodę w imieniu osoby niepełnoletniej wyraża jej przedstawiciel ustawowy. W przypadku osoby niepełnoletniej, która ukończyła 16 rok życia, oprócz zgody przedstawiciela ustawowego, wymagana jest wyraźna zgoda osoby niepełnoletniej. Konsultacja Rodzinna może być przeprowadzona z jedną osobą, jeżeli konsultacja będzie dotyczyła:
  • żywienia dziecka do lat 7,
  • osoby trzeciej, która ze względu na zły stan zdrowia nie może w niej czynnie uczestniczyć. Jednocześnie Użytkownik musi być osobą odpowiedzialną za żywienie we wspólnym gospodarstwie domowym.
  1. Konsultacji udzielają osoby posiadające kierunkowe wykształcenie i wiedzę z zakresu dietetyki, psychodietetyki oraz aktywności fizycznej, będące pracownikami Usługodawcy lub osobami współpracującymi lub działającymi na rzecz Usługodawcy na zasadzie umowy cywilnoprawnej.

Konto Użytkownika

  1. Korzystanie z usług oferowanych przez Usługodawcę wymaga założenia Konta Użytkownika (dalej „Konto”). W celu założenia Konta niezbędne jest prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na platformie https://cdo.pzh.gov.pl/, przy czym pod pojęciem prawidłowego wypełnienia rozumie się zgodne ze stanem prawnym i faktycznym wypełnienie wszystkich obowiązkowych rubryk formularza rejestracyjnego. Użytkownik może założyć tylko jedno Konto. Usługodawca ma prawo zablokować każde kolejne nowo założone Konto należące do tej samej osoby przypisanej do zablokowanego Konta.
  2. Przed dokonaniem rejestracji na platformie https://cdo.pzh.gov.pl/, Użytkownik Konta składa stosowne oświadczenie w zakresie:
    1. akceptacji postanowień Regulaminu,
    2. zgody na udział w Konsultacjach dietetycznych, psychodietetycznych i dotyczących aktywności fizycznej,
    3. zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie:
      1. na podstawie art. 6 ust.1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych „RODO” z dnia 27 kwietnia 2016r. wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (w zakresie imienia, nazwiska, numeru kontaktowego telefonu, adresu e-mail) oraz Dziecka (w zakresie: imienia, nazwiska adresu e-mail) przez NIZP PZH-PIB w celu rejestracji na platformie https://cdo.pzh.gov.pl/ umożliwiające wzięcie udziału w Konsultacjach. Jednocześnie oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a, że zgoda może być wycofana w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
      2. zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 9 ust. 2 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych „RODO” z dnia 27 kwietnia 2016 r. wyrażam zgodę na przekazanie dodatkowych moich danych osobowych oraz danych osobowych mojego dziecka (płeć, imię, nazwisko, data urodzenia, adres e-mail, numer telefonu, miejsce zamieszkania, województwo, wizerunek oraz danych osobowych szczególnej kategorii tj. dane dotyczące zdrowia) w przypadku korzystania z Konsultacji;
      3. zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych „RODO” z dnia 27 kwietnia 2016 r. wyrażam zgodę na korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego do świadczenia usług na rzecz Użytkownika w zakresie Konsultacji, w tym zgody na przesyłanie wiadomości e-mail, lub wiadomości e-mail i SMS zawierających informacje o terminach Konsultacji oraz treści informacyjne, dotyczące Konsultacji.
      4. zapoznania się z klauzulą obowiązku informacyjnego Administratora – wypełniającą postanowienia RODO – skierowaną do Użytkowników.
  1. Użytkownik nie powinien udostępniać za pośrednictwem Konta żadnych dokumentów zawierających dane osobowe, w tym dane wrażliwe odnoszące się do stanu zdrowia jego lub innej osoby.
  2. Aktywacja Konta następuje poprzez wejście w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail, podany przez Użytkownika podczas procesu rejestracji Konta.
  3. Prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego oraz wyrażenie wymaganych niniejszym Regulaminem zgód nie gwarantuje Użytkownikowi uzyskania Konsultacji w preferowanym przez niego terminie. Udzielenie Konsultacji jest uzależnione od dostępności poszczególnych Konsultantów.
  4. Dla Użytkownika posiadającego Konto, dostępne są następujące funkcjonalności:

1) kalendarz umożliwiający umówienie się na Konsultację;
2) ankieta podstawowa oraz specjalistyczne, zawierające informacje niezbędne do świadczenia Konsultacji;
3) rozmowy audio-wideo bądź audio;
4) czat wyłącznie jako narzędzie pomocnicze;
5) zakładka „Zalecenia” w której Konsultant może umieścić materiały dla Użytkownika;
6) inne – wynikające z bieżącej konfiguracji platformy.

  1. Usługodawca ma prawo zablokować Konto Użytkownika na określony czas jeżeli Użytkownik nie przestrzega niniejszego Regulaminu, a także gdy Użytkownik kolejno, co najmniej 3 razy nie pojawił się na Konsultacji.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta Użytkownika w przypadku:

1) naruszenia przez Użytkownika zasad Regulaminu;
2) posiadania przez Użytkownika wielu Kont;
3) udzielenia nieprawdziwych odpowiedzi w formularzu rejestracyjnym lub ankietach;
4) udzielenia bezużytecznych odpowiedzi w ankietach (przypadkowych ciągów znaków, udzielanie odpowiedzi w sposób zautomatyzowany w czasie nierealnym dla rzetelnego udzielenia odpowiedzi);
5) używania zautomatyzowanych mechanizmów do wprowadzania odpowiedzi;
6) nieuzupełnienia danych osobowych;
7) braku aktywności Użytkownika na Koncie w ciągu ostatnich 3 lat;
8) co najmniej 5-krotnego nie pojawienia się Użytkownika na Konsultacji;
9) niewyrażenia zgody na zmianę Regulaminu.

  1. W razie blokady Konta Użytkownik zostanie o tym fakcie powiadomiony na wskazany adres e-mail.

Przebieg Konsultacji

  1. Po wybraniu przez Użytkownika terminu Konsultacji, Usługodawca wysyła na adres e-mail lub adres e-mail i numer telefonu, informację o dacie i godzinie Konsultacji. Dodatkowo Użytkownik otrzymuje na adres e-mail informacje o anulacji Konsultacji bądź nie pojawieniu się na Konsultacji. Usługodawca zastrzega możliwość odwołania potwierdzonej Konsultacji lub też jej niezrealizowania. O przyczynach odwołania lub niezrealizowania Konsultacji Użytkownik zostanie powiadomiony na adres e-mail bądź telefonicznie.
  2. Użytkownik ma prawo do anulowania zarezerwowanej Konsultacji najpóźniej 10 godzin przed terminem jej rozpoczęcia.
  3. Konsultacje realizowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 7:50-19.30, z wyłączeniem dni uznanych ustawowo za wolne od pracy.
  4. Warunkiem rozpoczęcia Konsultacji jest zalogowanie się Użytkownika na Konto i nawiązanie połączenia (inicjowanego kliknięciem przycisku „Połącz” pojawiającego się w momencie rozpoczęcia Konsultacji).
  5. Jeżeli Użytkownik pozostaje niezalogowany do 15 minut od ustalonej godziny rozpoczęcia Konsultacji lub jest zalogowany na swoim Koncie, ale nie kliknął przycisku „Połącz”, Konsultant zakończy Konsultację.
  6. W razie problemów technicznych na platformie CDO, możliwe jest nawiązanie alternatywnego połączenia przez Konsultanta za pomocą innego komunikatora online. Decyzja o takim działaniu należy do Konsultanta.
  7. Konsultacja jest udzielana online za pośrednictwem platformy internetowej CDO, zwanej dalej także „platformą”, lub „platformą CDO”. Konsultacja dietetyczna Indywidualna, dietetyczna Rodzinna oraz dotycząca aktywności fizycznej trwa do 30 minut. Konsultacja psychodietetyczna trwa do 45 minut. Użytkownik jest zobowiązany przed ustaloną godziną rozpoczęcia Konsultacji zalogować się na swoje Konto i utrzymywać stan zalogowania przez cały okres trwania Konsultacji.
  8. Jeżeli Użytkownik ma wyłączoną kamerę Konsultant nie ma obowiązku włączania kamery.
  9. Konsultacje udzielane są w oparciu o informacje dotyczące stanu zdrowia Użytkownika przekazane podczas Konsultacji. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za niezgodne z prawdą lub zatajone informacje, jeżeli miały lub mogły mieć wpływ na przebieg Konsultacji.
  10. Usługodawca i Konsultant nie ponoszą odpowiedzialności za podanie przez Użytkownika niekompletnych, nieprawdziwych lub nieprawidłowych informacji, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączna odpowiedzialność spoczywa na Użytkowniku.
  11. Usługodawca ani Konsultant nie są upoważnieni do wydawania w ramach Konsultacji zaświadczeń m.in. kwalifikujących do operacji bariatrycznych czy potwierdzenia realizacji specjalistycznych wizyt.
  12. Konsultant ma prawo do weryfikacji tożsamości Użytkownika.
  13. Przedmiot Konsultacji dietetycznej obejmuje:

1) przeprowadzenie wywiadu żywieniowego i zdrowotnego oraz ocenę sposobu żywienia;
2) rozmowę online między Konsultantem a Użytkownikiem, mającą na celu edukację i poradnictwo żywieniowe;
3) w uzasadnionym przypadku przygotowanie przez Konsultanta zaleceń żywieniowych i umieszczenie ich w zakładce „Zalecenia” na Koncie Użytkownika.

  1. Przedmiot Konsultacji dietetycznej Indywidualnej i Rodzinnej nie obejmuje:

1) rzadkich chorób metabolicznych;
2) konsultacji o charakterze terapeutycznym osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży zmagających się z zaburzeniami odżywiania;
3) ingerencji w oddziaływania terapeutyczne oraz proces leczenia zaburzeń odżywiania i innych zaburzeń zdrowia psychicznego;
4) tworzenia spersonalizowanych jadłospisów;
5) tworzenia zaleceń, które wymagają specjalistycznych wyliczeń, bądź włączenia żywienia medycznego m.in. żywienie dojelitowe i pozajelitowe, niewydolność nerek, specjalistyczne żywienie sportowe;
6) wydawania oficjalnej opinii jako ekspert Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH-PIB;
7) udzielania odpowiedzi do innych celów niż obejmuje niniejszy Regulamin m.in. wywiady, uzupełniania wiedzy specjalistycznej wśród studentów czy konsultowanie przez Użytkownika własnych pacjentów;
8) tematyki wykraczającej poza zakres żywienia i stylu życia.

  1. Przedmiot Konsultacji psychodietetycznej obejmuje:

1) przeprowadzenie wywiadu psychodietetycznego i zdrowotnego;
2) rozmowę online pomiędzy Konsultantem a Użytkownikiem, mającą na celu psychoedukację. Tematem konsultacji może być motywacja do dokonywania zmian w stylu życia i sposobie żywienia, stres powodujący problemy na tle psychodietetycznym, emocje związane z odżywianiem itp.

  1. Przedmiot Konsultacji psychodietetycznej nie obejmuje:

1) terapii m.in. zaburzeń odżywiania;
2) ingerencji w oddziaływania terapeutyczne oraz proces leczenia zaburzeń odżywiania i innych zaburzeń zdrowia psychicznego;
3) diagnozowania zaburzeń odżywiania oraz innych zaburzeń zdrowia psychicznego;
4) osób niepełnoletnich;
5) wydawania oficjalnej opinii jako ekspert Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH-PIB;
6) udzielania odpowiedzi do innych celów niż obejmuje niniejszy Regulamin m.in. wywiady, uzupełniania wiedzy specjalistycznej wśród studentów czy konsultowanie przez Użytkownika własnych pacjentów;
7) tematyki wykraczającej poza zakres psychodietetyki i stylu życia.

  1. Przedmiot Konsultacji dotyczącej aktywności fizycznej obejmuje:

1) przeprowadzenie wywiadu zdrowotnego;
2) rozmowę online pomiędzy Konsultantem a Użytkownikiem, mającą na celu edukację w zakresie:

a) aktywności fizycznej i jej wpływu na zdrowie oraz poszczególne układy np. ruchu, oddechowy, krążeniowy, nerwowy) i/lub profilaktycznej roli aktywności fizycznej;
b) ćwiczeń fizycznych i dostosowania ich rodzaju oraz możliwości wykorzystania w zależności od przyjętego celu;
c) planowania aktywności fizycznej zgodnie z aktualnymi wytycznymi WHO;
d) możliwości i ograniczeń w aktywności fizycznej w zależności od występowania niektórych chorób np. cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, refluks itp.

39. Przedmiot Konsultacji dotyczącej aktywności fizycznej nie obejmuje:

1) terapii manualnej;
2) diagnostyki schorzeń narządu ruchu, układu oddechowego, krążenia, nerwowego i innych oraz zabiegów;
3) procedury leczniczej;
4) tematyki wykraczającej poza zakres aktywności fizycznej i stylu życia.

  1. Połączenie z Użytkownikiem zostanie zakończone jeżeli:

1) rozmówca jest niepełnoletni, a w Konsultacji nie uczestniczy przedstawiciel ustawowy;
2) temat rozmowy odbiega od przedmiotu Konsultacji zdefiniowanego w niniejszym Regulaminie;
3) Użytkownik swoim zachowaniem wymusza u Konsultanta naruszenie etyki zawodowej;
4) Użytkownik używa zwrotów lub załącza treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, erotycznym, naruszającym dobra osobiste Konsultanta lub innych osób oraz naruszające przepisy powszechnie obowiązującego prawa;
5) Użytkownik odnosi się wulgarnie lub niekulturalnie do Konsultanta;
6) Konsultant uzna, że komunikacja z Użytkownikiem jest utrudniona ze względu na obniżone funkcje poznawcze i/lub stan zdrowia Użytkownika;
7) Konsultant uzna, że sytuacja zdrowotna Użytkownika zagraża jego życiu lub zdrowiu;
8) został przekroczony maksymalny czas Konsultacji określony w punkcie 27 Regulaminu;
9) Użytkownik wyrazi wolę zakończenia Konsultacji;
10) Konsultant uzna, że jakość połączenia jest niewystarczająca do dalszego prowadzenia Konsultacji;
11) jakość połączenia lub warunki w jakich Użytkownik realizuje połączenie (np. hałas, jednoczasowe wykonywanie innych czynności) uniemożliwiają lub w istotny sposób utrudniają przeprowadzenie Konsultacji;
12) Konsultant uzna, że Użytkownik osiągnął oczekiwany poziom wiedzy na temat ustalony jako cel spotkań lub uzna, że współpraca w żaden sposób nie postępuje;
13) Konsultant uzna, że Użytkownik nie jest objęty właściwą opieką specjalistyczną, która jest wymagana w danym przypadku;
14) występują inne sytuacje, w których Konsultant uzna, że Konsultacja nie może być kontynuowana.

  1. Konsultant nie ma obowiązku rozpocząć połączenia i zrealizować Konsultacji z Użytkownikiem jeżeli:

1) w kontakcie Konsultanta z Użytkownikiem doszło do zachowań opisanych w punkcie 40 Regulaminu;
2) poprzednie Konto Użytkownika zostało zablokowane lub usunięte i ten sam Użytkownik założył nowe Konto na inny adres e-mail.

  1. Konsultant może odmówić współpracy z Użytkowaniem jeśli uzna, że Użytkownik wymaga specjalistycznej pomocy, której udzielnie przez Konsultanta nie jest możliwe. Konsultant może wskazać propozycję miejsc, w których Użytkownik może otrzymać adekwatną pomoc.
  2. Konsultant nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania Użytkownika z Konta w sposób sprzeczny z Regulaminem.
  3. Dane osobowe:

1) Administratorem danych osobowych zebranych i udostępnionych za pośrednictwem platformy internetowej pod adresem https://cdo.pzh.gov.pl/ oraz za pośrednictwem Konta, jest Usługodawca wskazany w punkcie 1 Regulaminu. Przetwarzanie danych osobowych zgodne jest z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej w skrócie RODO).
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym Użytkownik może się kontaktować w sprawach przetwarzania danych osobowych. Kontakt jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@pzh.gov.pl.
3) Administrator przetwarza dane osobowe obejmujące imię i nazwisko, datę urodzenia, dane adresowe, dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu, identyfikator komunikatora internetowego), wiek, informacje dotyczące stanu zdrowia:

    1. w celu rejestracji i utworzenia konta Użytkownikowi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgody osoby, której dane dotyczą);
    2. w celu prawidłowego wykonania umowy, której przedmiotem jest świadczenie Usługi polegającej na świadczeniu Konsultacji dietetycznych, psychodietetycznych i dotyczących aktywności fizycznej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, z zastrzeżeniem, że prawidłowa realizacja umowy wymaga przetwarzania danych osobowych w zakresie stanu zdrowia, w oparciu o zgodę Użytkownika, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a) RODO;
    3. w celu wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym, na podstawie przepisów prawa (Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z 10 czerwca 1927 r., Ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych) polegających na prowadzeniu badań naukowych a także wdrażaniu i upowszechnianiu wyników prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO, w związku z art. 9 ust. 2 lit. j RODO, z tym zastrzeżeniem, że zgodnie z art. 89 ust. 1 RODO, zakres przetwarzanych danych jest zminimalizowany a dane przetwarzane w tym celu podlegają anonimizacji poprzez usunięcie danych identyfikacyjnych , usunięcie danych kontaktowych, adresowych (z wyjątkiem województwa zamieszkania) oraz daty urodzenia (z wyjątkiem roku urodzenia);
    4. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie prowadzenia rozliczeń ze środków finansowych uzyskanych od podmiotów publicznych w celu świadczenia Usługi na rzecz Użytkowników, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

4) Administrator przetwarza dane charakteryzujące sposób korzystania przez Użytkownika z Usługi (dane eksploatacyjne) w celu poprawy funkcjonowania platformy internetowej zawierającej Konto. Dane te obejmują:

    1. oznaczenia identyfikujące Użytkownika nadawane na podstawie danych identyfikacyjnych, danych adresowych i danych kontaktowych elektronicznych;
    2. oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Użytkownik;
    3. informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z Usługi;
    4. informacje o skorzystaniu przez Użytkownika z Usług.

5). Odbiorcami danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych osobowych, takie jak pracownicy lub współpracownicy Administratora, podmioty świadczące na rzecz Usługodawcy (Administratora) usługi zapewniające obsługę techniczną i teleinformatyczną, na podstawie realizacji zawartych umów o współpracę, jak także organy i instytucje, wobec których Administrator jest zobowiązany do przekazywania danych osobowych na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
6). Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
7). Dane osobowe w zakresie danych przetwarzanych przez Konto i w celu świadczenia Konsultacji dietetycznych, psychodietetycznych i dotyczących aktywności fizycznej będą przetwarzane przez czas obowiązywania umowy na świadczenie tych usług oraz do czasu usunięcia przez Użytkownika Konta.
8). Dane osobowe w zakresie danych przetwarzanych w celu realizacji badań naukowych i prac rozwojowych oraz w zakresie danych przetwarzanych w celu prowadzenia rozliczeń będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu przetwarzania, jednak nie krócej niż przez okres wskazany w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania np. z uwagi na dochodzenie roszczeń.
9). Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z RODO i innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego Użytkownik ma prawo do:

    1. uzyskania potwierdzenia przetwarzania danych osobowych oraz dostępu do swoich danych osobowych,
    2. sprostowania swoich danych osobowych,
    3. żądania usunięcia swoich danych osobowych,
    4. ograniczenia przetwarzania,
    5. przenoszenia swoich danych osobowych.

10). W przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji badań naukowych i prac rozwojowych, prawo do uzyskania potwierdzenia przetwarzania, prawo do dostępu do danych, prawo do ich sprostowania oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, może być wyłączone, zgodnie z art. 469b Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20.07.2018 r., jeśli realizacja tych praw uniemożliwiłaby lub poważnie utrudniła realizację celów badań naukowych i prac rozwojowych.
11). Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z RODO i innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, Użytkownik ma w każdym czasie prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie w jakim są one przetwarzane przez Administratora w ramach usprawiedliwionego interesu Administratora, lub w celu realizacji badań naukowych i prac rozwojowych, jeżeli sprzeciw jest uzasadniony szczególną sytuacją, w której znalazł się Użytkownik. Przy czym w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych, prawo do wniesienia sprzeciwu może być wyłączone, zgodnie z art. 469b Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20.07.2018 r., jeśli realizacja tego prawa uniemożliwiłaby lub poważnie utrudniła realizację celów badań naukowych i prac rozwojowych.
12). Użytkownik ma prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w zakresie danych o stanie zdrowia przetwarzanych w celu prawidłowego wykonania Umowy na udostępnienie Konta i świadczenie Konsultacji. Cofnięcie zgody pozostanie jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz na przetwarzanie danych, których podstawą nie jest zgoda Użytkownika.
13). Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
14). Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne dla realizacji Usługi utrzymania Konta oraz świadczenia Konsultacji dietetycznych, psychodietetycznych i dotyczących aktywności fizycznej. Konsekwencją niepodania danych osobowych identyfikacyjnych, kontaktowych i adresowych jest brak możliwości założenia Konta oraz brak możliwości świadczenia Konsultacji. Konsekwencją braku podania danych o stanie zdrowia jest brak możliwości świadczenia Konsultacji.
15). Administrator nie podejmuje wobec Użytkownika decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie.

Dokumentacja z Konsultacji

  1. Usługodawca, z udzielonych Użytkownikowi rekomendacji i informacji dietetycznych, psychodietetycznych i dotyczących aktywności fizycznej oraz sugestii, może stworzyć notatkę elektroniczną, do której dostęp będą mieli:
    a) Konsultant, który udzielił Konsultacji;
    b) Konsultant udzielający kolejnej Konsultacji;
    c) Osoby odpowiedzialne za utrzymanie systemu teleinformatycznego, w ramach którego przetwarzane są dane osobowe Użytkowników, zapewnienie bezpieczeństwa tego systemu oraz inne osoby wykonujące czynności pomocnicze przy realizacji Konsultacji na rzecz Użytkownika – na podstawie upoważnienia Administratora danych;
    d) Użytkownik w zakresie udzielonych przez niego informacji.

Zgoda na korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego

  1. Użytkownik wyraża zgodę na korzystania z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w celu świadczenia na jego rzecz Konsultacji, w tym na przesyłanie wiadomości e-mail lub wiadomości e-mail i SMS zawierających informacje o terminach Konsultacji.

Rozwiązanie umowy, blokada lub usunięcie Konta, cofnięcie zgód

  1. Użytkownik może w każdym czasie złożyć oświadczenie o rozwiązaniu Umowy na świadczenie usług utrzymania Konta i usług Konsultacji. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy należy złożyć pocztą elektroniczną na adres: cdo@pzh.gov.pl, względnie pisemnie na adres Usługodawcy podany w punkcie 1. W przypadku rozwiązania Umowy przez Użytkownika następuje usunięcie Konta w terminie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia o rozwiązaniu Umowy.
  2. Cofnięcie zgody, o której mowa w punkcie 14 (zgody na przetwarzanie danych), uznaje się za równoznaczne z oświadczeniem o rozwiązaniu Umowy na świadczenie usług utrzymania Konta i usług Konsultacji. W tym przypadku Usługodawca usunie Konto w terminie określonym w punkcie 47.
  3. Użytkownik w każdym czasie może cofnąć zgodę na korzystanie przez Usługodawcę z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego do celu świadczenia na jego rzecz Konsultacji. Oświadczenie to Użytkownik może złożyć pocztą elektroniczną na adres: cdo@pzh.gov.pl względnie pisemnie na adres Usługodawcy podany w punkcie 1.
    a) Cofnięcie zgody na korzystanie przez Usługodawcę z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego uznaje się za równoznaczne z oświadczeniem o rozwiązaniu Umowy na świadczenie usług utrzymania Konta i usług Konsultacji. W tym przypadku Usługodawca usunie Konto Użytkownika w terminie określonym w punkcie 47.
    b) Użytkownik może w każdym czasie zażądać usunięcia jego Konta, a także w każdym czasie zrezygnować z Konsultacji. Oświadczenie to Użytkownik może złożyć pocztą elektroniczną na adres: cdo@pzh.gov.pl, względnie pisemnie na adres Usługodawcy podany w punkcie 1. Usługodawca usunie Konto w terminie 7 dni od daty złożenia żądania.
    c) W ramach funkcjonalności platformy, Usługodawca może zapewnić Użytkownikowi funkcjonalność polegającą na automatycznym usunięciu jego Konta. Żądanie usunięcia Konta jest równoznaczne z oświadczeniem o rozwiązaniu Umowy na świadczenie usług utrzymania Konta i usług Konsultacji. Usługodawca usunie Konto w terminie 7 dni od daty złożenia żądania.
  4. Usługodawca jest uprawniony do rozwiązania Umowy, w przypadku całkowitego zaprzestania świadczenia przez niego Usług opisanych w niniejszym Regulaminie.

Reklamacje

  1. Użytkownik może złożyć reklamację na jakość świadczonych Usług. Reklamację można złożyć pocztą elektroniczną na adres: cdo@pzh.gov.pl względnie pisemnie na adres Usługodawcy podany w punkcie 1.
  2. Usługodawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 30 dni. Odpowiedź zostanie skierowana pisemnie na adres e-mail Użytkownika wskazany w Koncie.

Pozostałe informacje

  1. Do prawidłowego korzystania z usług wymagane jest posiadanie sprzętu IT (komputer, tablet, smartfon itp.) wraz ze sprawnym mikrofonem, głośnikami lub słuchawkami i kamerą internetową oraz dostępem do Internetu.
  2. Koszt transmisji danychpotrzebnych do korzystania z funkcjonalności platformy internetowej dostępnej pod adresem https://cdo.pzh.gov.pl/ spoczywa na Użytkowniku. Usługodawca nie pobiera żadnych opłat tytułem udostępnienia treści w ramach tej platformy. Usługodawca nie pobiera od użytkownika jakichkolwiek kosztów/opłat związanych z odbiorem i przechowywaniem danych wysłanych za pośrednictwem platformy na serwery Usługodawcy. Na Użytkowniku nie spoczywają żadne koszty, do których zwrotu na rzecz Usługodawcy byłby on zobowiązany w związku z zawarciem umowy na podstawie niniejszego Regulaminu i analogicznie – na Usługodawcy nie spoczywają żadne koszty oraz obowiązek zwrotu poniesionych przez Użytkownika kosztów zawarcia niniejszej Umowy i korzystania z treści i funkcjonalności platformy.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępności platformy https://cdo.pzh.gov.pl/, jeżeli będzie to wymagane do przeprowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych i serwisowych.
  4. Usługodawca nie udziela gwarancji oraz nie świadczyusług posprzedażowych.
  5. Umowa jest zawierana na czas nieoznaczony i obowiązuje do czasu złożenia przez Użytkownika oświadczenia o rozwiązaniu umowy, złożenia przez Użytkownika oświadczeń skutkujących rozwiązaniem Umowy, o których mowa w punktach 43 do 45 lub rozwiązaniem Umowy przez Usługodawcę, w związku z zaprzestaniem świadczenia przez Usługodawcę Usług opisanych w niniejszym Regulaminie.
  6. Dane zawarte w Koncie są zabezpieczonew ten sposób, że Użytkownik celem uzyskania dostępu do nich powinien wprowadzić login oraz hasło.
  7. W razie zaistnieniasporów pomiędzy stronami, Użytkownik ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów i dochodzenia roszczeń, w tym złożyć wniosek o mediacje, skorzystać z pomocy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów lub innych form polubownego rozwiązywania sporów. Usługodawca nie oferuje zinstytucjonalizowanych form polubownego rozwiązywania sporów.

Zmiany Regulaminu

  1. Zmiana Regulaminu następuje na skutek oświadczenia woli wyrażonego przez Usługodawcę, przy czym za chwilę złożenia oświadczenia uznaje się moment pierwszego – po zmianie Regulaminu – logowania się do Konta przez Użytkownika i akceptacji przez Użytkownika zmienionej treści Regulaminu, dostępnej podczas logowania do Konta. Akceptacja zostanie dokonana poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola podczas pierwszego logowania do Konta.
  2. Brak akceptacji zmian Regulaminu przy okazji pierwszego – po zmianie Regulaminu – logowania się Użytkownika do Konta, uznaje się za oświadczenie o rozwiązaniu umowy, ze skutkiem określonym w punkcie 47 zdanie trzecie.
  3. Niniejszy Regulamin stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy z Usługodawcą, przy czym jest on dostępny do pobrania w formie pliku PDF na stronie https://ncez.pzh.gov.pl/regulamin-cdo/. Założenie konta przez Użytkownika jest jednoznaczne z zapoznaniem i zaakceptowaniem przez Użytkownika Regulaminu.