Pasty kanapkowe

Pasta z pieczonego bakłażana

Pasta z pieczonego bakłażana

Składniki (2 porcje): – 1 bakłażan – 1 ząbek czosnku – 5 suszonych pomidorów – 3 małe cebule szalotki – 1⁄2 pęczka natki pietruszki – szczypta soli i pieprzu – 2 łyżki oliwy z oliwek

Marchewkowy hummus z orzechami włoskimi

Marchewkowy hummus z orzechami włoskimi

Składniki (na 6-8 porcji):   – 1 puszka ciecierzycy – 3 duże marchewki – 2 garście orzechów włoskich – 3 łyżki oliwy z oliwek – szczypta soli i pieprzu – 1⁄2 łyżeczki ziaren kolendry – 1⁄2 łyżeczki kminku – 1 łyżka posiekanej natki pietruszki

Pasta kanapkowa ze słonecznika

Pasta kanapkowa ze słonecznika

Przepis na 12 porcji   Składniki:   – 1 szklanka nasion słonecznika – 5 suszonych pomidorów z zalewy olejowej – 2 średnie pomidory malinowe – 5 listków świeżej bazylii – 2 łyżki soku z cytryny lub limonki – 3 łyżki zalewy z suszonych pomidorów – szczypta soli, pieprzu i czosnku – 4-5 łyżek wody  

Pasta kanapkowa z pieczonych warzyw z łososiem

Pasta kanapkowa z pieczonych warzyw z łososiem

Przepis na 4 porcje Składniki: – 2 średnie marchewki – 2 średnie korzenie pietruszki – 1 mały seler korzeniowy – 100 g filetu z łososia – 1 ząbek czosnku – 5 łyżek oliwy z oliwek – 3 łyżki nasion słonecznika – 2 łyżki posiekanej natki pietruszki – 2 łyżki posiekanego kopru – 1 łyżka soku z cytryny – szczypta soli, pieprzu, tymianku, kurkumy, kminu rzymskiego (kuminu), papryki słodkiej i papryki ostrej

Pasta twarogowa z łososiem, szpinakiem i awokado

Pasta twarogowa z łososiem, szpinakiem i awokado

Przepis na 6 porcji Składniki: – ½ opakowania twarogu chudego (100 g) – ok. 100 g gotowanego na parze łososia (ok. 150 g surowej ryby) – 2 łyżki jogurtu naturalnego – ½ opakowania świeżego szpinaku – ½ dojrzałego awokado (ok. 70 g) – 2 łyżki pokrojonych oliwek – 1 ząbek czosnku – 1 łyżeczka oleju rzepakowego – przyprawy: ostra papryka, świeży koper, pieprz i szczypta soli – 6 kromek chleba razowego

Pasta kanapkowa z pieczonej ryby i marchwi

Pasta kanapkowa z pieczonej ryby i marchwi

Przepis na 4 porcje Składniki: – 150 g ryby (przed upieczeniem) np. dorsza, pstrąga – 1 średnia marchewka (gotowana) – 4 suszone śliwki – 1 łyżka posiekanych oliwek (czarne lub zielone) – 1 łyżeczka sezamu – sok z ½ limonki – 1 łyżka oliwy z oliwek – szczypta soli, pieprzu, tymianku, posiekanego kopru – 4 kromki chleba razowego

Pasta kanapkowa z awokado i jajka

Pasta kanapkowa z awokado i jajka

Przepis na 2 porcje Składniki: – 4 kromki chleba razowego – 1 dojrzałe awokado – 2 jajka – 1 łyżka soku z cytryny – 1 ząbek czosnku – 2 łyżki szczypiorku – szczypta soli i pieprzu

Pasta kanapkowa twarogowo-pomidorowa

Pasta kanapkowa twarogowo-pomidorowa

Przepis na 6 porcji Składniki: – 250 g twarogu chudego – 5 suszonych pomidorów w oleju (odsączonych) – 3 łyżki jogurtu naturalnego – 1 łyżeczka suszonej bazylii (lub 1 garść świeżej) – ½ łyżeczki suszonego czosnku (lub 1 ząbek świeżego) – szczypta soli i pieprzu

Kanapki z pastą z cukinii, papryki i tofu

Kanapki z pastą z cukinii, papryki i tofu

Przepis na 3 porcje Składniki: – 6 kromek chleba żytniego razowego – 1 średnia cukinia – 1 średnia papryka czerwona – 2 łyżki oliwy z oliwek – 2 małe garście orzechów laskowych (40 g) – ½ opakowania miękkiego tofu (100 g) – kilka kropli soku z cytryny

Hummus z burakiem

Hummus z burakiem

Przepis na 2 porcje   Składniki: – 200 g suchej ciecierzycy – 1 burak – 2 łyżki pasty sezamowej tahini – sok z  ½ cytryny – 1 ząbek czosnku – szczypta soli, pieprzu – świeże warzywa: 2 marchewki, duża czerwona papryka, 2 ogórki gruntowe

Pasta jajeczna z awokado

Pasta jajeczna z awokado

  Składniki: – 4 duże jajka – 1 dojrzałe awokado – 1 łyżeczka majonezu – 1 łyżka posiekanego szczypiorku – przyprawy: szczypta soli, pieprzu i suszonego czosnku

Pasta rybno-twarogowa

Pasta rybno-twarogowa

Składniki: – 250 g twarogu półtłustego – 150 g wędzonej ryby lub filet z puszki (odsączony z oleju) – 1 świeża papryka – 3 plastry suszonych pomidorów (nie z zalewy) – 1 ogórek gruntowy (70-80 g) – 2 łyżki mleka 2% – 1 łyżka soku z cytryny/limonki – przyprawy: 1 łyżeczka pieprzu ziołowego, kilkanaście liści świeżej kolendry, ½ łyżeczki soli

Pasta kanapkowa z białej fasoli

Pasta kanapkowa z białej fasoli

  Składniki: – 1 puszka białej fasoli – 2 łyżki oleju rzepakowego – 1 średnia cebula – 1 małe jabłko – 1 łyżeczka suszonego majeranku – szczypta soli i pieprzu

Grzanki pełnoziarniste z pastą rybną

Grzanki pełnoziarniste z pastą rybną

Składniki: – 6 kromek pumpernikla – 3 łyżeczki oliwy z oliwek – szczypta ziół prowansalskich Pasta: – 1 mała makrela wędzona (130 g) – 100 g sera twarogowego chudego – 1 łyżeczka posiekanego szczypiorku – 5 rzodkiewek – 1 średnia papryka czerwona (170 g) – 2 łyżki jogurtu naturalnego

Pasta z czerwonej fasoli

Pasta z czerwonej fasoli

  Składniki: – 1 puszka czerwonej fasoli 400 g (240 g bez zalewy) – ½ szklanki naturalnego soku jabłkowego (100 ml) – 3 suszone śliwki bez pestek – 1 łyżka oleju rzepakowego – 1 łyżka sezamu – 1 łyżeczka słodkiej papryki, szczypta pieprzu cayenne, oregano lub rozmaryn (zależnie od preferencji)  

Zdrowy krem czekoladowy

Zdrowy krem czekoladowy

Składniki: – 1 dojrzałe awokado – 1 średni, dojrzały banany – 1 czubata łyżka kakao – 2 łyżki migdałów – 6 suszonych śliwek – 50 g twarogu półtłustego – 1 łyżka soku z limonki opcjonalnie: cynamon, kardamon